فیلم| تظاهرات ضد نژادپرستی در شهر‌های آمریکا؛ پلیس ده‎ها نفر را بازداشت کرد

15:36 - 05 مهر 1399
کد خبر: ۶۵۹۵۰۹
پس از یک آرامش نسبی از زمان آغاز تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا از ماه می، شهر‌های این کشور طی روز‌های اخیر بار دیگر شاهد دور جدیدی از اعتراضات شدند.

- ۳ افسر پلیس آمریکا در ماه مارس اقدام به تیراندازی به سمت «برونا تیلور»، جوان سیاه پوست ۲۶ ساله در شهر «لوئیزویل» ایالت «کنتاکی» کرده و او را به قتل رساندند.

 

فیلم| بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به شهر‌های آمریکا

 

به تازگی هیئت منصفه دادگاه «کنتاکی»، هیچ کیفرخواستی علیه این افسران پلیس اعلام نکرد و افسر پلیس سوم را نیز تنها به ترساندن همسایه‌ها متهم کرد.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2774995_926.mp4']

 

این اقدام دادگاه «کنتاکی» مبنی بر تبرئه قاتلان «برونا تیلور»، موج گسترده‌ای از اعتراضات را در پی داشته و موجب بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به خیابان‌های آمریکا شده است.

 

فیلم| بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به شهر‌های آمریکا

 

جمعه شب و برای سومین شب متوالی، شهر‌های آمریکا و از جمله «لوئزویل»، شاهد حضور معترضان خشمگین در خیابان‌ها بودند.

var player = videojs('player_148746_2774440',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2774440',{},function (data) {}); }));

فیلم| بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به شهر‌های آمریکا

 

این تظاهرات اگرچه به صورت مسالمت آمیز برگزار شد، اما بار دیگر پلیس آمریکا اقدام به مداخله در آن و تلاش برای متفرق کردن معترضان کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، پلیس «لوئیزویل»، جمعه شب، ده‌ها نفر از معترضان را بازداشت کرد؛ از جمله افراد بازداشت شده، «آتیکا اسکات»، نماینده این شهر است.

 

فیلم| بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به شهر‌های آمریکا

 

پنجشنبه شب نیز پلیس شهر لوئیزویل ۱۲۷ نفر را به اتهام «تجمع غیرقانونی و ایجاد آشوب» بازداشت کرد؛ همچنین ۲ افسر پلیس نیز هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شدند.

بازگشت تظاهرات ضد نژادپرستی به شهر‌های آمریکا تنها محدود به «لوئیزویل» نبوده و بسیای از شهر‌های دیگر مانند «سیاتل» و «کالیفرنیا» نیز شاهد این تظاهرات بوده اند.

var player = videojs('player_655067_2774441',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2774441',{},function (data) {}); }));

شهر‌های آمریکا از ماه می‌ و پس از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، به دست پلیس شهر «مینیاپولیس»، شاهد موج گسترده تظاهرات علیه نژادپرستی نظام‌مند در این کشور هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *